Brev:
Aftensmad - 16 mdr.
8. november 2011
Alder:
16 mdr.
Aftensmad  - 16 mdr.
Kære Helen.
Nu har jeg brug for din hjælp igen og jeg skal prøve og gøre mig forståelig.
Min datter er nu 1 år og 4 måneder. Hendes appetit er meget svingende - nogle dage spiser hun utrolig meget, andre dage meget mindre. Men det ved jeg, er naturligt.
Hendes dagplejemor fortæller at hun oftest spiser rigtig godt - dvs. havregrød, MASSER og AL slags frugt, nogle gange nybagte boller, rugbrød med forskelligt pålæg, skorper etc.
Vores udfordring handler om aftensmaden!!! Hun vil sjældent spise den varme mad jeg tilbyder hende..... Har prøvet mange forskellige retter - nogle gange spiser hun lidt, andre gange slet ingenting. Det er en stor frustration for mig på flere måder:
1 - Jeg ønsker hun skal lære at spise varm mad.
2 - Jeg synes det er vigtigt hun får kød (proteiner) og grøntsager, hvilket hun heller ikke er så glad for.
Hva` søren skal vi prøve? Hun får ofte "frugt-dessert" efter maden, men skal vi droppe det?
Louise